Virtual laboratory workshops in the process of training future physics teachers
Keywords:
training of physics teachers, e-learning, virtual laboratories, electronic educational resourcesAbstract
The use of virtual laboratory workshops is a way to solve the existing problems of training future physics teachers, especially in the widespread use of e-learning. The world educational community has developed and uses a variety of electronic educational resources combined in collections and libraries, and their use in the educational activities of future physics teachers contributes not only to the diversity of educational material but also to increase the digital competence of all participants.
References
1. Величко, В., Глазова, В., Кайдан, Н., & Федоренко, О. (2021). Стан та перспективи електронного навчання в університетській освіті. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (15), 47-61, http://profped.ddpu.edu.ua/
2. Величко, В. Є. (2017). Створення електронних навчальних курсів засобами вільного програмного забезпечення. Інформаційні технології та засоби навчання, 60(4), 128-140, DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v60i4.1619
3. Higher Education Policies for Developing Digital Skills to Respond to the Covid-19 Crisis: European and Global Perspectives. Edited by Nina Tomaževič Dejan Ravšelj Aleksander Aristovnik. European Liberal Forum, 140 p. (2021). https://www.liberalforum.eu/wp-content/uploads/2021/04/Brosura-ELF_Digital-Skills_A4_08.pdf
4. Bima, M., Saputro, H., & Efendy, A. (2021) Virtual Laboratory to Support a Practical Learning of Micro Power Generation in Indonesian Vocational High Schools. Open Engineering 11 (1), 508-518. https://doi.org/10.1515/eng-2021-0048
5. Федоренко, О. Г., & Величко, К. В. (2018). Використання електронної освіти у неформальному навчанні майбутніх учителів фізики та математики. Технології електронного навчання, 2, 8-13, https://texel.ddpu.edu.ua
6. Федоренко, О. Г., & Величко, В. Є. (2020). Формування IКТ-компетентності майбутніх учителів у разі зростання біологічних загроз. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, Випуск 10, 104-110, DOI: https://doi.org/10.31865/2413-26672415-3079102020207130
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 E-learning teXnology
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.