Use of the free computer graphics software in the learning process
Keywords:
animation, visualization, free computer graphics softwareAbstract
The article is devoted to current state of the problem of the use of animation tools in computer science teaching in elementary classes. Basic advantages and disadvantages of usage of different systems of creation animations in the work of the teacher are considered here. The expediency of using the cross-platform vector graphic editor Synfig is substantiated.
References
1. Жалдак М.І. Комп’ютер на уроках математики / М.І. Жалдак. – К:.Техніка, 1997. – 304с.
2. Жалдак М.І. Теорія ймовірностей і математична статистика з елементами інформаційної технології / М.І. Жалдак, Н.М. Кузьміна, С.Ю. Берлінська. – Київ. Вища школа. 1996. – 352 с.
3. Співаковський О.В. Теорія і практика використання інформаційних технологій у процесі підготовки студентів математичних спеціальностей / О.В. Співаковський. – Херсон: Айлант, 2003. – 224 с.
4. Рамский Ю.С. Информационное общество. Информатизация образования / Ю.С. Рамский // Компьютерно-ориентированные системы обучения. – Киев : НПУ им. М.П. Драгоманова, 2003. – № 7. – С. 16–28.
5. Стьопкін А.В. Використання вільнопоширюваного крос-платформного редактору 3D графіки Blender в навчальному процесі / Д.Ю. Лук'янова, А.В. Стьопкін, Т.В. Турка // Технології електронного навчання. – Слов’янськ, 2016. – №1. – Режим доступу: http://ddpu.edu.ua:8080/~texel/
6. Chronister J. Blender Basics Classroom Tutorial Book 4th Edition. / James Chronister. – 2011. – 178 p.
7. Blender: Open Source 3D creation. [Electronic resource]. – Access mode: https://www.blender.org/.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 E-learning teXnology
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.