Use of the free computer graphics software in the learning process
Keywords:
3D-modelling, visualization, free computer graphics softwareAbstract
The article is devoted to modern state of the problem of 3D-modelling means’ usage at educational establishment. Basic advantages and disadvantages of usage of different 3Dmodelling systems in the work of a teacher considered here.
References
1. Жалдак М.І. Комп’ютер на уроках математики / М.І. Жалдак. – К:.Техніка, 1997. – 304с.
2. Жалдак М.І. Теорія ймовірностей і математична статистика з елементами інформаційної технології / М.І. Жалдак, Н.М. Кузьміна, С.Ю. Берлінська. – Київ. Вища школа. 1996. – 352 с.
3. Рамский Ю.С. Информационное общество. Информатизация образования / Ю.С. Рамский // Компьютерно-ориентированные системы обучения. – Киев : НПУ им. М.П. Драгоманова, 2003. – № 7. – С. 16–28.
4. Chronister J. Blender Basics Classroom Tutorial Book 4th Edition. / James Chronister. – 2011. – 178 p.
5. Blender: Open Source 3D creation. [Electronic resource]. – Access mode: https://www.blender.org/.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 E-learning teXnology
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.