Use of the free computer graphics software in the learning process

Authors

  • D.Yu. Lukianova
  • A.V. Stopkin
  • T.V. Turka

Keywords:

3D-modelling, visualization, free computer graphics software

Abstract

The article is devoted to modern state of the problem of 3D-modelling means’ usage at educational establishment. Basic  advantages and disadvantages of usage of different 3Dmodelling systems in the work of a teacher considered here.

References

1. Жалдак М.І. Комп’ютер на уроках математики / М.І. Жалдак. – К:.Техніка, 1997. – 304с.

2. Жалдак М.І. Теорія ймовірностей і математична статистика з елементами інформаційної технології / М.І. Жалдак, Н.М. Кузьміна, С.Ю. Берлінська. – Київ. Вища школа. 1996. – 352 с.

3. Рамский Ю.С. Информационное общество. Информатизация образования / Ю.С. Рамский // Компьютерно-ориентированные системы обучения. – Киев : НПУ им. М.П. Драгоманова, 2003. – № 7. – С. 16–28.

4. Chronister J. Blender Basics Classroom Tutorial Book 4th Edition. / James Chronister. – 2011. – 178 p.

5. Blender: Open Source 3D creation. [Electronic resource]. – Access mode: https://www.blender.org/.

Published

2016-11-30

How to Cite

Lukianova, D., Stopkin, A., & Turka, T. (2016). Use of the free computer graphics software in the learning process. E-Learning TeXnology, 1. Retrieved from https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/texel/article/view/1

Issue

Section

Статті