Use of Google Apps in the training of future teachers

Authors

  • T.V. Turke SHEI «Donbass State Teaching’s Training University»
  • A.V. Stopkin SHEI «Donbass State Teaching’s Training University»
  • Z.D. Pashchenko SHEI «Donbass State Teaching’s Training University»
  • A.D. Rudchenko SHEI «Donbass State Teaching’s Training University»

Keywords:

information technologies, Google apps

Abstract

The article gives an overview of Google's applications and analyzes the potential for their use by all participants in the learning process. The main advantages and disadvantages of using Google apps in preparing future teachers are considered.

References

1. Биков В.Ю. Проблеми та перспективи інформатизації системи освіти в Україні / В.Ю. Биков // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 2 : Комп'ютерно-орієнтовані системи навчання. – 2012. – № 13. – С. 3-18

2. Жалдак М.І. Комп’ютер на уроках математики / М.І. Жалдак. – К:.Техніка, 1997. – 304с.

3. Рамский Ю.С. Информационное общество. Информатизация образования / Ю.С. Рамский // Компьютерно-ориентированные системы обучения. – Киев : НПУ им. М.П. Драгоманова, 2003. – № 7. – С. 16–28.

4. Букач А. Про сервіси Google // Дистанційний курс. URL: https://sites.google.com/site/edugservis/home

5. Проценко Г. Хмарні обчислення та інформаційний простір сучасної школи // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. 2012. № 5. С. 33–41.

Published

2018-11-30

How to Cite

Turke, T., Stopkin, A., Pashchenko, Z., & Rudchenko, A. (2018). Use of Google Apps in the training of future teachers. E-Learning TeXnology, 2, 3–7. Retrieved from https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/texel/article/view/8

Issue

Section

Статті