Using the Сlassdojo platform to organize distance learning at school

Authors

Keywords:

distance platform, distance learning, Сlassdojo

Abstract

The article discusses the features of using the Сlassdojo platform in the organization of distance learning. The main advantages and disadvantages of using the specified platform are determined. Historical prerequisites for the appearance and development of various distance platforms for the organization of distance learning are also given.

References

1. Velychko V.E., Stopkin A.V., Fedorenko O.G. Use of computer algebra system maxima in the process of teaching future mathematics teachers. Information Technologies and Learning Tools. Kyiv, 2019. Vol. 69, №1. P. 112-123.

2. Стьопкіна А.С., Стьопкін А.В., Трубник І.В. Інтернет як засіб впливу інформаційних технологій на ціннісні орієнтації молоді . Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: наук. журнал / голов. ред. А. А. Сбруєва. Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021. № 4 (108). С. 362-372

3. Закон про вищу освіту URL: https://osvita.ua/legislation/law/2235/ (дата звернення: 01.11.2022)

4. Про дистанційне навчання URL: http://kul.kiev.ua/informacija/pro-distanciyne-navchannja.html (дата звернення: 01.11.2022)

5. П’ять платформ для організації дистанційного навчання URL: https://buki.com.ua/ru/news/5-platform-dlya-orhanizatsiyi-dystantsiynoho-navchannya/ (дата звернення: 01.11.2022)

Published

2022-12-26

How to Cite

Yanina, K., Tkachenko, N., Stopkin, A., & Stopkina, A. (2022). Using the Сlassdojo platform to organize distance learning at school. E-Learning TeXnology, 6, 61–69. Retrieved from https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/texel/article/view/58

Issue

Section

Статті