The use of Maple system in solving the problems of balance analysis
Keywords:
computer mathematics systems, balance analysis problems, problem solving, MapleAbstract
The article describes the current state of the use of computer mathematics systems and the advantages of using the Maple computer mathematics system. The possibility and relevance of using the Maple computer mathematics system in solving problems of balance analysis of the course of further mathematics for economic specialties is proved, and the promising aspects of further research are determined.
References
1. Maple. Взято з http://www.maplesoft.com/products/Maple/index.aspx
2. Биков, В. Ю. (2010). СУЧАСНІ ЗАВДАННЯ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ОСВІТИ. Інформаційні технології і засоби навчання, 1(15). doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v15i1.25
3. Васильєва, Л. В., & Гетьман, І. А. (2011). ВИКОРИСТАННЯ КОМП'ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ РОЗВ'ЯЗАННЯ ОПТИМІЗАЦІЙНИХ ЗАДАЧ В ЕКОНОМІЦІ. ДДМА.
4. Кайдан, Н. В., & Кива Л. Г. (2018). ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ КОМП’ЮТЕРНОЇ МАТЕМАТИКИ MATHCAD ПРИ РОЗВ’ЯЗАННІ ЗАДАЧ ЛІНІЙНОГО ПРОГРАМУВАННЯ ПРАКТИЧНОГО СПРЯМУВАННЯ. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, (8), 97-102.
5. Михалевич, В. М., & Крупський, Я. В. (2011). РОЗВИТОК СИСТЕМИ MAPLE У НАВЧАННІ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ. Інформаційні технології і засоби навчання, 21(1). doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v21i1.330
6. Сінько, Ю. І. (2009). СИСТЕМИ КОМП’ЮТЕРНОЇ МАТЕМАТИКИ ТА ЇХ РОЛЬ У МАТЕМАТИЧНІЙ ОСВІТІ. Інформаційні технології в освіті, (3), 274–278.
7. Стьопкін, А.В., & Лук'янова, Д. Ю. (2016). ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ КОМП’ЮТЕРНОЇ МАТЕМАТИКИ ПРИ ВИКЛАДАННІ ТОЧНИХ НАУК. Духовність особистості: методологія, теорія і практика, (2), 190-196.
8. Триус, Ю. В. (2005). КОМП’ЮТЕРНО-ОРІЄНТОВАНІ МЕТОДИЧНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ. Брама-Україна
9. Юнчик, В. Л., & Федонюк, А. А. (2019). ПОРІВНЯЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ФУНКЦІОНАЛЬНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ СИСТЕМ КОМП’ЮТЕРНОЇ МАТЕМАТИКИ В ПРОЦЕСІ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ. Інформаційні системи та мережі, (6), 90-102. doi: https://doi.org/10.23939/sisn2019.02.090
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 E-learning teXnology
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.