Open systems for supporting the training of pre-service teachers of mathematics, physics and computer science
Keywords:
open systems, open systems supporting the learning process, training of mathematics teachers, preparation of teachers of computer science, training of physics teachersAbstract
In the article examples of open systems of use which are expedient in the training of future teachers of mathematics, physics and computer science are considered. Open systems are selected taking into account the specifics of the training of teachers in each branch.
References
1. Жалдак, М. І. (2010). Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання – становлення і розвиток. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова., 9(16), 3-9.
2. Триус, Ю. В. (2010). Комп’ютерно-орієнтовані методичні системи навчання математичних дисциплін у ВНЗ: проблеми, стан і перспективи. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 2: Комп'ютерно-орієнтовані системи навчання, (9), 16-29.
3. Биков, В. Ю. (2008). Моделі організаційних систем відкритої освіти.
4. Вдовичин, Т. Я. (2016). Використання мережних технологій відкритих систем у навчанні майбутніх бакалаврів інформатики (Докторська дисертація, Інститут інформаційних технологій і засобів навчання).
5. Величко, В. Є. (2018). Досвід застосування вільного програмного забезпечення в процесі фахової підготовки майбутніх учителів математики, фізики та інформатики. Вісник Черкаського університету: Педагогічні науки, (5).
6. Величко, В. Є. (2016). Вільне програмне забезпечення в електронному навчанні майбутніх учителів математики, фізики та інформатики. Інформаційні технології і засоби навчання, (52, вип. 2), 18-26.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 E-learning teXnology
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.