The use of Google Drive add-ons as a way to improve the efficiency of the informational and educational environment of a professional pre-higher education institution
Keywords:
educational process, informational and educational environment, professional pre-higher education institution, GOOGLE Drive add-onsAbstract
This article outlines the theoretical basis of the existence of informational and educational environment and the possibility of using add-ons to GOOGLE Drive in the educational process in the professional pre-higher education. The purpose of using add-ons is to increase the efficiency of informational and educational environment of the educational institution. The implementation of the goal is carried out by improving the bilateral process of communication between teachers and students of education, planning, preparation and carrying out of classes, information processing and recoding the results of education.
References
1. Атаманчук, П., Ніколаєв, О. & Семерня, О. (2008). Дидактичні особливості формування освітнього середовища в ТЕН, Кам’янець-Подільський: ФОП Сисик О.В., 65.
2. Биков, В. (2009). Моделі організаційних систем відкритої освіти, К. : Атіка, 246.
3. Гаврилюк, В. (2015). Теоретичні аспекти створення та функціонування інформаційноосвітнього середовища сучасного позашкільного навчального закладу. Народна освіта, (3). Взято з https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=4261
4. Гордійчук, Г. (2015). Використання інформаційного освітнього середовища навчального закладу з метою професійної підготовки майбутніх фахівців, 159-162. Взято з http://ito.vspu.net/repozitariy/gordiychuk/statti_15/4_ocv.cered_2015.pdf
5. Гуревич, Р., Кадемія, М. & Козяр, М. (2006). Інформаційно-телекомунікаційні технології в навчальному процесі та наукових дослідженнях, Київ : Освіта України, 366. Взято з http://ito.vspu.net/repozitariy/Kademiia/stati/15last/7_15zIKT.pdf
6. Кайдан, Н., Кайдан, В. & Кравченко, Є. (2021). Використання сервiсiв для створення мобiльних додаткiв у навчальному процесi в закладах передфахової вищої освiти. Збiрник наукових праць фiзико-математичного факультету ДДПУ, (11), 108-112. doi:10.31865/2413-26672415-3079112021234846
7. Карташова, Л. (2017). Інформаційно-освітнє середовище професійно-технічних навчальних закладів, Київ: ІПТО НАПН, 216.
8. Морзе, Н. & Глазунова, О. (2008). Моделі ефективного використання інформаційно-комунікаційних та дистанційних технологій навчання у вищому навчальному закладі, 2(6). Взято з https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/138/124
9. Панченко, Л. (2010). Інформаційно-освітнє середовище сучасного університету, Луганськ : Вид-во ДЗ „ЛНУ імені Тараса Шевченка”, 280.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 E-learning teXnology
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.