Methods of teaching physics in DonNACEA
Keywords:
teaching physics, laboratory classes, practical classes, problem solving, knowledge assessment, interdisciplinary links, virtual laboratory, virtual simulator, laboratory work, laboratory experimentAbstract
The article considers various forms and methods of teaching physics at DonNACEA. in terms of a significant reduction in the time allotted for the study of physics. Possibilities of using some active methods and approaches for effective organization of the process of studying physics in engineering specialties are determined. Emphasis is placed on the importance of interdisciplinary links that contribute to the successful acquisition by students of special competencies that form the basis of professional competencies. The efficiency of using the credit-module system both during the current and during the final form of control of students' knowledge is shown.
References
1. Бистрова Ю.В. Інноваційні методи навчання у вищій школі України. Право та інноваційне суспільство. 2015. № 1. С. 27-33.
2. Літвінова М.Б. Методи навчання фізики, адаптовані до сучасного стилю мислення учнівської молоді. Фізика та астрономія в рідній школі. 2018. № 2 (137). С. 26-29.
3. Літвінова М.Б. Проблема скорочення годин з фізики у ЗВТО. Проблеми та інновації в природничо-математичній, технологічній і професійній освіті (19-20 квітня 2018 р., Кропивницький) : мат-ли VІ-ої Міжнар. наук.-практ. онлайн-інт. конф. Кропивницький, 2018. С. 87.
4. Ткаченко Ю.А. Компетентнісний підхід до викладання основ нанотехнологій. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. № 146. 2017. С. 192-195.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 E-learning teXnology
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.