Preparatory stage of developing training materials for the on-line course «Project method in teaching higher mathematics»
Keywords:
higher mathematics, project-based learning, online course, engineering educationAbstract
The article reviews the process of developing training content of the on-line course on the project method for Mathematics teachers teaching at higher technical universities. The study presents a model for the structure of the on-line course «Project Method in Teaching Higher Mathematics», which is in open access on the «Higher School Mathematics Teacher» educational platform. The original version of the course was designed on the basis of the findings of a survey among the Mathematics professors. After uploading to on the platform the original version of the course, we managed to organize a discussion of the proposed content, structure and modes for submitting the course materials on the forum. The article discusses the process of modifying the course components, improving training material during the forum discussion.
References
1. Freeman, S., Eddy, S. L., McDonough. M., Smith, M. K., Ocoroafor, N., et al. (2014). Active learning increases student performance in science, engineering and mathematics PNAS, 111(23), 8410-8415.
2. Метод проєктів у навчанні вищої математики. URL://formathematics.com/ uk/kursy/nmk/mpnvm/.
3. Викладачу математики вищої школи. URL://formathematics.com/.
4. Vlasenko, K., Chumak, O., Sitak, I., Lovianova, I., Kondratyeva, O. Training of Mathematical Disciplines Teachers for Higher Educational Institutions as a Contemporary Problem. Universal Journal of Educational Research, 7(9), 2019, 1892-1900.
5. Powell, P. C., & Weenk, W. Project-led engineering education. Lemma Publishers, Utrecht, 2003.
6. Кострова Ю. С. Метод проєктов на занятиях по высшей математике в контексте компетентностного подхода. Молодой ученый, 2011, 8, т.2, 114-117.
7. Власенко К. До проблеми формування професійної компетентності майбутніх інженерів-педагогів. Рідна школа. Київ, 2008, 3-4,25-27.
8. Kolmos, A. Fink, F.K. & Krogh, L. (eds.): The Aalborg PBL Model. Aalborg: Aalborg University Press, 2004.
9. Власенко К. В., Сітак І. В. Комп’ютерно-орієнтовані практичні заняття із диференціальних рівнянь : навчально-методичний посібник для майбутніх фахівців із інформаційних технологій, Х. : Видавництво «Лідер», 2016.
10. Власенко К. Вища математика: елементи лінійної і векторної алгебри [Електронний ресурс]: Електронний навчально-методичний посібник для студентів технічних ВНЗ. Краматорськ: ДДМА, 2010.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 E-learning teXnology
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.