Organization of distance learning in Google Classroom
Keywords:
distance learning, Google Classroom, classroom, learning management systemAbstract
The article deals with the problem of organizing distance learning through special online services. The use of the Google Classroom service, its characteristics, and how it is used in the organization of distance learning has been proposed and explored. Google Classroom is an online service for creating educational resources-classes. Using it, teachers can assign tasks to students, evaluate their work, and also do various informational announcements. Both positive and negative aspects of the service are considered.
References
1. Google Класс. [Електронный ресурс] / Справка-Класс. – 2015. Режим доступа: https://support.google.com/edu/classroom/answer/6020279?hl=ru&ref_topic=6020277.
2. Пліш І.В. Використання інформаційно-комунікаційних технологій управління якістю освіти в школах приватної форми власності [Електронний ресурс] / І.В. Пліш // Інформаційні технології і засоби навчання. − 2012. – №1 (27). – Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua.
3. Тарасова С.М. Інформаційно-комунікативні технології в управлінні загальноосвітнім навчальним закладом/ науковий вісник МДУ імені В.О. Сухомлинського, Випуск 1.31. Педагогічні науки. – Миколаїв, 2010. – ст.173-180.
4. Як навчатися дистанційно. [Електронный ресурс] Режим доступа: http://dist.karazin.ua/for-teachers/how-teach-remotely.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 E-learning teXnology
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.