Organization of distance learning in Google Classroom

Authors

  • B.B. Besedin Donbas State Teachers Training University
  • G.O. Wagner Donbas State Teachers Training University
  • O.V. Smolyakov Donbas State Teachers Training University

Keywords:

distance learning, Google Classroom, classroom, learning management system

Abstract

The article deals with the problem of organizing distance learning through special online services. The use of the Google Classroom service, its characteristics, and how it is used in the organization of distance learning has been proposed and explored. Google Classroom is an online service for creating educational resources-classes. Using it, teachers can assign tasks to students, evaluate their work, and also do various informational announcements. Both positive and negative aspects of the service are considered.

References

1. Google Класс. [Електронный ресурс] / Справка-Класс. – 2015. Режим доступа: https://support.google.com/edu/classroom/answer/6020279?hl=ru&ref_topic=6020277.

2. Пліш І.В. Використання інформаційно-комунікаційних технологій управління якістю освіти в школах приватної форми власності [Електронний ресурс] / І.В. Пліш // Інформаційні технології і засоби навчання. − 2012. – №1 (27). – Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua.

3. Тарасова С.М. Інформаційно-комунікативні технології в управлінні загальноосвітнім навчальним закладом/ науковий вісник МДУ імені В.О. Сухомлинського, Випуск 1.31. Педагогічні науки. – Миколаїв, 2010. – ст.173-180.

4. Як навчатися дистанційно. [Електронный ресурс] Режим доступа: http://dist.karazin.ua/for-teachers/how-teach-remotely.

Published

2018-11-30

How to Cite

Besedin, B., Wagner, G., & Smolyakov, O. (2018). Organization of distance learning in Google Classroom. E-Learning TeXnology, 2, 24–31. Retrieved from https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/texel/article/view/12

Issue

Section

Статті