Технології електронного навчання https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL <p>Наукове електронне видання „Технології електронного навчання“</p> uk-UA texel@ukr.net (Владислав Величко) texel@ukr.net (Владислав Величко) Fri, 23 Dec 2022 00:00:00 +0200 OJS 3.1.1.4 http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss 60 Технології електронного навчання як сучасний засіб навчальної діяльності https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/55 <p>У статті розглянуто отримані результати застосування технології електронного навчання, що було представлено на Всеукраїнській інтернет-конференції «Технології електронного навчання» впродовж 2016-2019 років.</p> <p>The article examines the results of the application of electronic learning technology, which were presented at the All-Ukrainian Internet Conference "Electronic Learning Technologies" during 2016-2021.</p> В.Є. Величко, О.Г. Федоренко, Н.В. Кайдан, А.В. Стьопкін, Я.В. Топольник ##submission.copyrightStatement## https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/55 Fri, 23 Dec 2022 00:00:00 +0200 Дистанційне управління системою підготовки дипломних робіт здобувачами в закладі вищої освіти https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/56 <p>У статті узагальнено теоретичні положення та надано практичні рекомендації щодо застосування Kanban методу в управлінні підготовкою студентських дипломних робіт в закладі вищої освіти. Визначені умови, переваги, принципи та особливості застосування гнучких методологій в управлінні підготовкою студентських дипломних робіт у закладі вищої освіти. При застосуванні методології Kanban використовується система «витягування» задач для керівників дипломних робіт, яке забезпечується візуалізацією потоку наданих консультацій студентам, обмеженням кількості незавершених завдань, рівномірним потоком результатів виконання кожного етапу роботи студентом. Методологія Kanban забезпечує ефективність процесу управління дипломними роботами: сприяє чіткому розподіленню задач (виконавці концентруються тільки на поточній роботі, зменшується кількість зайвих комунікацій); прозорості всіх процесів виконання дипломної роботи; здатності до моніторингу та контролю у будь-який момент; наочності; можливості вимірювати різні елементи та процеси при виконанні дипломних робіт роботи; маштабуванню.</p> <p>The article summarizes the theoretical provisions and provides practical recommendations regarding the application of the Kanban method in the management of the preparation of student theses in a higher education institution. The conditions, advantages, principles and features of the application of flexible methodologies in the management of the preparation of student theses in a higher education institution are defined. When applying the Kanban methodology, a system of "extracting" tasks for supervisors of diploma theses is used, which is ensured by visualization of the flow of consultations provided to students, limitation of the number of unfinished tasks, and an even flow of the results of each stage of the student's work.</p> <p>The Kanban methodology ensures the efficiency of the thesis management process: it contributes to a clear distribution of tasks (executors concentrate only on the current work, the amount of redundant communications decreases); transparency of all processes of the thesis; ability to monitor and control at any time; visibility; the ability to measure various elements and processes during the completion of thesis work; scaling.</p> М.В. Артюхіна ##submission.copyrightStatement## https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/56 Fri, 23 Dec 2022 00:00:00 +0200 Підготовка майбутніх учителів математики до роботи в новій українській школі https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/57 <p>У статті розглянуто елементи методики підготовки майбутніх учителів математики до роботи в Новій українській школі. Проаналізовано роль вчителя в формуванні ключових компететностей, яких набуватимуть учні. Розкрито необхідність змін у підготовці майбутніх учителів математики в умовах впровадження реформи шкільної освіти. Висвітлено роль освітнього компоненту «Методика навчання математики» у підготовці майбутнього вчителя математики в період переходу на нові державні стандарти. Наведено методичні компетентності майбутнього вчителя математики Нової української школи.</p> <p>The article presents the elements of the methodology of future mathematics teachers' preparation for work in the New Ukrainian School. The role of the teacher in the formation of the key competencies that students will acquire is analyzed. The need for changes in the training of future mathematics teachers in the context of the implementation of school education reform is revealed. The role of the discipline "Methods of teaching mathematics" in the training of future mathematics teachers during the transition to new state standards is highlighted. The methodological competences of the future mathematics teacher of the New Ukrainian School are given.</p> В.В. Глазова ##submission.copyrightStatement## https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/57 Fri, 23 Dec 2022 00:00:00 +0200 Застосування системи Maple при розв’язуванні задач балансового аналізу https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/58 <p>У статті висвітлено сучасний стан використання систем комп’ютерної математики та наведено переваги використання системи комп’ютерної математики Maple. Обґрунтовано можливість та доцільність використання системи комп’ютерної математики Maple під час розв’язування задач балансового аналізу курсу вищої математики для економічних спеціальностей, визначено перспективні напрямки подальших досліджень.</p> <p>The article describes the current state of the use of computer mathematics systems and the advantages of using the Maple computer mathematics system. The possibility and relevance of using the Maple computer mathematics system in solving problems of balance analysis of the course of further mathematics for economic specialties is proved, and the promising aspects of further research are determined.</p> Н.В. Кайдан, Є.В. Кайдан ##submission.copyrightStatement## https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/58 Fri, 23 Dec 2022 00:00:00 +0200 Використання системи комп’ютерної математики Maple при розв’язуванні задач фізичного змісту https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/59 <p>У статті висвітлено сучасний стан використання систем комп’ютерної математики, наведено переваги використання системи комп’ютерної математики Maple, обґрунтовано можливість та доцільність використання системи комп’ютерної математики Maple під час розв’язування фізичних задач, визначено перспективні напрямки подальших досліджень.</p> <p>The article describes the current state of the use of computer mathematics systems, the advantages of using the Maple computer mathematics system, the possibility and relevance of using the Maple computer mathematics system in solving physical problems are proved, and the promising areas for further research are identified.</p> В.П. Кайдан ##submission.copyrightStatement## https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/59 Fri, 23 Dec 2022 00:00:00 +0200 Застосування хмарних технологій у процесі навчання математики https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/60 <p>У статті висвітлено основні можливості застосування хмарних технологій у процесі навчання математики; визначено популярні хмарні сервіси, які використовують у роботі вчителя.</p> <p>The article highlights the main possibilities of using cloud technologies in the process of teaching mathematics; popular cloud services that are used in the teacher’s work.</p> К.Д. Ковальова, Н.В. Лисенко, О.Г. Федоренко ##submission.copyrightStatement## https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/60 Fri, 23 Dec 2022 00:00:00 +0200 Застосування технологій електронного навчання під час підготовки виховних заходів класними керівниками коледжу https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/61 <p>У статті розглянуто ефективність застосування технологій електронного навчання під час підготовки виховних заходів класними керівниками коледжу.</p> <p>The article examines the effectiveness of using electronic learning technologies during the preparation of educational events by college classroom teachers.</p> М.М. Романова ##submission.copyrightStatement## https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/61 Fri, 23 Dec 2022 00:00:00 +0200 Організація самостійної роботи учнів на уроках математики за допомогою платформи Classtime https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/62 <p>У статті ми проаналізували можливості платформи Classtime для всіх учасників освітнього процесу. Розглянули доцільність використання саме цієї платформи під час організації самостійної роботи учнів на уроках математики. Описали важливість впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес. Продемонстрували фрагмент уроку геометрії у 7-му класі з використанням платформи Classtime.</p> <p>In the article we analyzed the possibilities of the Classtime platform for all participants in the educational process. We considered the expediency of using this platform in the organization of independent work of students in mathematics lessons. Described the importance of introducing information and communication technologies in the educational process. Developed a fragment of a geometry lesson in the 7th grade using the Classtime platform.</p> А.М. Сагай, Т.В. Турка ##submission.copyrightStatement## https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/62 Fri, 23 Dec 2022 00:00:00 +0200 Проблеми й можливості електронного навчання «Філософії» https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/63 <p>У статті представлений змістовний аналіз стратегій, проблем і викликів електронного навчання філософії. З’ясовано, що електронне навчання філософії є закономірним етапом технологізації навчання, викликаного загальною інформатизацією суспільства і конкретними викликами сьогодення, що унеможливлюють традиційне навчання. Показано, що e-Learning, з одного боку, надає цілий спектр нових можливостей отримання нових знань з філософії та способів творчої реалізації студентів, але, з іншого боку, супроводжується загрозами суттєвої зміни комунікації, домінування формально-технологічних аспектів, що посилює необхідність фахової спроможності викладача до мотивації та зацікавлення студентів.</p> <p>The article presents a meaningful analysis of strategies, problems and challenges of e-learning of philosophy. It has been found that electronic teaching of philosophy is a natural step in the technologicalization of education, caused by the general informatization of society and specific challenges of today, which make traditional education impossible. It is shown that e-Learning, on the one hand, provides a whole range of new opportunities for acquiring new knowledge of philosophy and ways of creative realization of students, but, on the other hand, is accompanied by threats of a significant change in communication, the dominance of formal and technological aspects, which increases the need for professional ability teacher to motivate and interest students.</p> В.М. Скиртач, Р.С. Мартинов ##submission.copyrightStatement## https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/63 Fri, 23 Dec 2022 00:00:00 +0200 Використання платформи Сlassdojo для організації дистанційного навчання https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/64 <p>У статті розглянуто особливості використання платформи Сlassdojo при організації дистанційного навчання. Визначено основні переваги та недоліки використання зазначеної платформи. Також наведено історичні передумови появи та розвитку різноманітних дистанційних платформ для організації дистанційного навчання.</p> <p>The article discusses the features of using the Сlassdojo platform in the organization of distance learning. The main advantages and disadvantages of using the specified platform are determined. Historical prerequisites for the appearance and development of various distance platforms for the organization of distance learning are also given.</p> К.А. Яніна, Н.В. Ткаченко, А.В. Стьопкін, А.С. Стьопкіна ##submission.copyrightStatement## https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/64 Fri, 23 Dec 2022 00:00:00 +0200 Алгоритмічна компетентність майбутніх учителів математики як складова професійної компетентності https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/65 <p>У статті досліджується поняття алгоритмічна компетентність, розглядається її роль у структурі професійної компетентності вчителів математики. Розглядаються шляхи формування алгоритмічної компетентності майбутніх учителів математики.</p> <p>The article examines the concept of algorithmic competence, considers its role in the structure of professional competence of mathematics teachers. Ways of forming the algorithmic competence of future mathematics teachers are considered.</p> В.Є. Величко, О.Г. Федоренко, Є.С. Олійник ##submission.copyrightStatement## https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/65 Fri, 23 Dec 2022 00:00:00 +0200 Використання вебсервіса Liveworksheets для створення та перевірки домашніх завдань з математики https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/67 <p>У статті розглянуто можливість використання у навчальному процесі інтернет-ресурсів вчителями математики. Розкрито поняття конструктора інтерактивних робочих листів, їх суть роботи. Проведено аналіз роботи веб-сервіса LiveWorkSheets при використанні в освітньому процесі. Висвітлено переваги даної платформи, наведено приклад домашнього завдання з математики.</p> <p>This article explores possibilities of using internet resources by mathematics teachers in educational process. The concept of a constructor of interactive spreadsheets and the essence of their work is revealed. An analysis of the LiveWorkSheets web service, when used in the educational process, was revealed. The advantages of this platform are highlighted, and an example of math homework is given.</p> І.В. Зінченко, Т.В. Турка ##submission.copyrightStatement## https://texel.ddpu.edu.ua/index.php/TeXEL/article/view/67 Fri, 23 Dec 2022 00:00:00 +0200